2017-07-16

kalandozások

Rodosz, 2006. nyaralás

Nyugdíjas

A szokásos utazási iroda szervezésében repülős út. A sziget a Dodekanészosz szigetcsoport legnagyobb tagja, fővárosa Rodosz.

A szállásunk egy „bazi nagy görög” szállodában volt a fővároshoz viszonylag közeli helyiségben, Falirakiban, all inclusive ellátással. A szálloda méreteihez igazodva rengeteg vendég volt természetesen, úgyhogy elég nagy volt a nyüzsi. A strandján  volt egy bár, ahol igencsak rászoktunk a görög jegeskávéra, a frappéra.

Itt is béreltünk autót, így több helyen jártunk és persze ahol lehetett, kipróbáltuk, milyen ott a tengervíz: Charaki beach-en, Kamirosz beach-en, Lindoszban, a Pillangók völgyében (itt, ebben a vízesésekkel tarkított szurdokban nyáron több tízezer medvelepke található), és a fővárosban. Ez utóbbi arról nevezetes, hogy egykoron itt állott a világ hét csodájának hatodik tagja, a Kolosszus. A lábai helyén most a kikötő bejáratánál két obeliszk található (ld. a jobb felső képen).

Málta, 2006. tél

Nyugdíjas

Ez kérem egy kakukktojás! A feleségem iskolájának (az egykori Varga Jenő Közgazdasági Szakközépiskola) néptánc csoportja benevezett egy fesztiválra Málta fővárosába, Vallettába, melyet 2006. Karácsonya után Szilveszter napjáig rendeztek. Lehetőségünk adódott, hogy elkísérjük a csoportot, végignézzük a próbáikat, a hivatalos fellépésüket. Jómagam rengeteget videóztam, miközben teljesen kikupálódtam néptánc fronton. Egy kis ízelítő (kb. 4 perc) a műsorukból itt tekinthető meg: videó részlet.

Persze úgy intéztük, hogy jusson idő maszek programokra is.

A picinyke szigeten, melyen a történelme során a fél világ átviharzott, jócskán akad látnivaló, így megnéztük a Marsa, Mdina, Rabat, Mosta, Marsaxlokk nevű városkákat és alaposabban a fővárost, Vallettát is. Áthajókáztunk a szomszédos, még kisebb szigetre, Gozóra is.

A klímája télen remek, Szilveszter délutánján egy szál pólóban napoztunk a szálloda erkélyén, lehetett úgy 18 fok.

A tömegközlekedést csak autóbuszokkal oldják meg. Ráadásul nagyon jópofán felújított muzeális darabok, és nincs közöttük két egyforma.

A máltaiak nagyon vallásosak, a válás náluk ismeretlen, szóval népesek a családok. Tapasztaltuk, hogy Újév napját úgy ünneplik, hogy kora délután minden család elvonul egy étterembe, és ott eltöltenek 3-4 órát. Erre az időszakra a buszok is leállnak egyébként.

Amszterdam, 2007. ősz, városnézés

Nyugdíjas

Ezt a néhány napos maszek kirándulást is a szokásos módon szerveztük: szálláshely és repülőjegy foglalás az interneten.

Bár az 1. részben már ismertetett Benelux körút során már jártunk Amszterdamban, de akkor csak annyi időnk volt a városra, hogy berohantunk a Rijsk Múzeumba, célzottan az Éjjeli őrjáratot megnézni, majd egy-két órát eltöltöttünk egy gyémántcsiszoló üzemben, ahol vásárolni is lehetett egy hermetikusan lezárt páncélszobában, melyben kb. egy órát kellett bent tartózkodni, mialatt élő ember se ki, se be…
Most bepótolhattuk az akkori elmaradásokat, így nap mint nap oda vissza kb. 1/2 -1/2 órákat vonatoztunk Haarlem (itt volt a szállodánk) és a főváros között.

Reggeltől estig kószáltunk a városban, miközben – többek között - megnéztük a híres-nevezetes csatornákat (hajókáztunk is, akkor láttuk Anna Frank házát), végigsétáltunk a pályaudvarnál kezdődő Damrakon, mely az amszterdami Madame Tussauds Múzeumot is érinti, a nevezetesebb épületeket, a virágpiacot, a hírhedt vöröslámpás negyedet, ahol meglepő módon inkább éltes korban lévő „hölgyek”  kirakatban kelletik magukat. A Rijsk Múzeumba felújítás miatt csak kilométeres sorbanállás után lehetett volna bejutni, így az most elmaradt…

Azt tudtuk, hogy Hollandia a népek olvasztótengelye, Amszterdam igazi liberális, multikultúrális város (legalábbis akkor az volt…), tele száguldozó kerékpárosokkal, akik abszolúte nem figyelnek a mezei gyalogosokra, ha nem ugrasz el előlük, akkor jaj neked! Viszont nagyon meglepett, hogy borzasztó szemetesek az utcák, térdig gázoltunk az eldobált italos dobozok és McDonald’s-os zacskók tengerében…

Kos, 2008. nyaralás (repeta)

Ahogy a 2. részben említettem, a 2005-ös kosi nyaralásunk annyira jól sikerült, hogy egy az egyben megismételtük. Minden ugyan olyan volt, mint 3 évvel korábban, így új információval sem tudok szolgálni.

1. Hát Rodoszról és Falirakiról nekünk is vannak szép emlékeink, Kos szigetén viszont sajnos nemrég földrengés pusztított.

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)