2017-06-17

Állati bolondságok, 2. rész

Bolka

Ő itt Bolka, a lány(!) cicánk. A neve és a neme közötti ellentmondást úgy oldottuk fel, hogy Macseknak vagy egyszerűen Macskának hívtuk.

Nyugdíjas

Miután szegény Adri kutyánktól elbúcsúztunk, én – mint az 1. részben említettem – nagyon határozottan kijelentettem, hogy ide többet állat nem jön. De következetességem csak néhány évig tartott, mert életem párja elkezdett puhítani, hogy nagyon szeretne egy újabb állatot, legalább egy macskát. A lányom – aki akkor már nem lakott velünk - pár hónappal korábban szerzett (örökbe fogadott) egy mentett lány cicát, a Lénát. Nos, a nejemnek ez adta a tippet. Ameddig bírtam, tartottam magam, de végül is nagy sóhajtások közepette 2007-ben rábólintottam. Hát így lett a Bolka, akit onnan szereztük be, ahonnan a lányom az övét.

Volt egy testvére is, akit természetesen Lolkának hívtak, ám őt más gazdi szemelte ki, így maradt nekünk a Bolka. Kb. 3 hónapos lehetett, mikor elhoztuk. Mivel kutyához voltunk szokva, elég sokáig tartott, míg megtapasztaltuk, hogy egy kutya az kutya, egy macska pedig macska, teljesen más lelkületű állatok.   

Egy macskával persze kevesebb a gond: azonnal szobatiszta, nem kell sétálni vinni, stb. Nejem nagy bánatára a mi Bolkánk nem volt igazán hízelgő, bújós típus, dorombolni szinte soha sem hallottuk. De nyugodtan kiengedhettük az erkélyre, soha sem próbált átugrani a rácson. (Azt mondják, kétféle macskatípus van: az ugrós és a nem ugrós. Nos, a mienk nem volt az.) És csak száraz macskakaján élt, meglepő módon sohasem kuncsorgott leeső falatokért.

Viszont előszeretettel fészkelte be magát egy-egy nyitva hagyott szekrénybe. Ha nem vettük észre, hogy beslisszolt, képes volt odabent órákat eltölteni. Ennek a levét egyszer az én bőrkabátom itta meg, ugyanis azon körmözött a kis drága…

Felejthetetlen emlék, hogy egyszer a kanapénk kinyitásakor nem vettem észre, hogy ott ugra-bugrál, és beszorult a két összezáródó rész közé. Üvöltött, mint a sakál, én megpróbáltam rögtön kiszabadítani, ami persze nem sikerült, viszont a mozdulatomat támadásnak vélte, és tűhegyes fogaival jó erősen beleharapott a bal kezem hüvelyk és mutatóujja közötti lágy részbe.  Na, akkor már ketten üvöltöttünk. A gordiuszi csomót végül is a feleségem vágta át, visszanyitotta a kanapét, így Bolka rögtön kiszabadult és rögtön el is rohant. Én a fájdalomtól eltorzult arccal rácsodálkoztam, mekkora lélekjelenléte volt a nejemnek. Miután meggyőződtünk arról, hogy a macskának az ijedtségen kívül más baja nem lett, a kezem állapota került előtérbe. Szinte nem is vérzett a harapás helye, csak nagyon fájt. Gondoltam, előbb-utóbb majdcsak rend bejön. Ám nem így történt, másnapra luftballon nagyságúra dagadt. Nosza, irány az SZTK sebészeti ügyelete. Tetanusz, sebtisztítás, ÁNTSZ, naponkénti kötözés következett, és szerencsére pár nap alatt rendbe jött. Akkor tanultam meg, hogy a macskaharapás nagyon veszélyes, mert a nyála tele van baktériumokkal, még akkor is, ha soha sem megy ki a lakásból.

Kb. 8 éves korában, 2015 őszén feltűnt, hogy az állat alig evett és nem volt széklete sem, magyarán valami nem stimmelt vele. Naponta jártunk az állatorvoshoz, minden alkalommal infúziót és injekciókat kapott, de hiába. Aztán röntgennel és ultrahanggal kiderítették, hogy az egyik húgyvezetékét egy kő zárta el, melynek következtében az egyik veséje háromszor akkora lett, mint a másik… Egy ízben a javulás jelei mutatkoztak ugyan, de másnapra visszaesett. És látszott szegénykémen, hogy nagyon szenved, csak gubbasztott az egyik sarokban.

Sajnos, amitől tartottam bekövetkezett, a történelem megismételte önmagát, Bolka esetében is meg kellett hoznunk azt a bizonyos nagyon nehéz döntést…

Bolkától tehát viszonylag fiatalon vettünk búcsút. És bár ő „csak” egy macska volt, az elvesztése legalább akkora fájdalmat okozott, mint az Adrié.

1 megjegyzés:

  1. Gyuri bácsi !
    Megkésve, nem tudva a szomorú eseményekről, fogadjátok őszinte részvétünket a Blekussal együtt !
    Vaú, vaú !

    VálaszTörlés

Előre is köszönjük !
(az Ismeretlen / Unknown hozzászólásokat csak akkor publikáljuk, ha a kommentelő az üzenetben azonosítja magát a nevével)

Az elmúlt 30 nap slágerei